מדריך לבחירת אופניים שכדאי לקנות

 

אני מכירה המון אנשים שנתפסו בחיידק הרכיבה. טוב, זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שאני אחת מהם. אחרי שצברתי אין ספור שעות רכיבה, אחרי שאני יכולה לומר בביטחון שאני מכירה היטב את סוגי האופניים השונים וסגנונות רכיבה (גם תחרותית), החלטתי להכין לכם מדריך מעולה. מדריך שיספר לכם בצורה ברורה איזה אופניים כדאי לקנות. לא נכסה כאן את הכל מכל, ותמצאו מידע נוסף גם במאמרים אחרים כאן, באתר.

מה חשוב לכם יותר מהכל – איפה אתם רוצים לרכב

המבנה הבסיסי של כל סוגי האופניים עשוי להיות דומה, לא חייבים להיות רוכבים מקצועיים כדי לדעת זאת. למרות זאת, פותחו הרבה מאוד סוגי אופניים, תוך התאמה לצרכים שונים של רוכבים שונים. לפי דעתי, מה שחשוב לכם יותר מהכל, לפחות בשלב הראשון, זה להחליט היכן אתם מתכוננים לרכב. ענו לשאלה, האם אתם צפויים לרכב בעיקר בכביש או בשבילי אופניים או שאולי אתם צפויים לרכב בשטח, בהרים, בשבילים, בקיצור – בטבע. מדוע זה חשוב: מכיוון שאת כל סוגי האופניים אפשר לחלק לכמה סוגים:

  • אופני כביש – נועדו לרכיבה בדרך סלולה, בין אם כביש ובין אם מדרכה. מאפיין מרכזי של אופני כביש הינו צמיגים גדולים וצרים. קטגוריה נפרדת, אפשר לומר, היא אופני ספורט. אלה אופניים למקצוענים, שמוכנים להשקיע יותר. הן מגיעות למהירויות יותר גבוהות.
  • אופני הרים – נועדו לרכיבת שטח. מאופיינים בצמיגים רחבים, בעלי קוביות שנועדו להבטיח אחיזת שטח טובה יחסית. אלה אופניים יותר כבדים, יותר מסיביים וחזקים והם לא נועדו להגיע למהירות גבוהות בדומה לאופני כביש. למתחילים, אני ממליצה או אופני קרוס קאנטרי, שמתאפיינים במשקל יחסית נמוך.
  • סייקלוקרוס – אלו אופניים שהם "בני כלאיים". יש בהם מאפיינים של אופני כביש ביחד עם מאפיינים של אופני שטח, אופני הרים. הם לא מושלמים באף אחת מהקטגוריות אך זו פשרה טובה למי שרוצה להימנע מרכישת שני זוגות שונים, אחד לשטח, אחד לכביש.

מתי עדיף אופניים חשמליים ומתי אול מאונטיין

כאשר אתם שואלים אילו אופניים כדאי לקנות, חשוב לי לציין שיש עוד כמה סוגים שהפכו לנפוצים מאוד.

  • אופניים חשמליים – אלא לאו דווקא אופניים לחובבי רכיבה, אלא פשוט כלי תחבורה חליפי לקטנוע או אפילו לרכב פרטי. מתאימים לנסיעה עירונית, בדרך כלל לא בעלי עבירות שטח. הם די כבדים, מצריכים תחזוקה ועולים לא מעט.
  • אופניים מתקפלים – מתאימים לרוב לשימוש עירוני, נוחים להעברה בתחבורה ציבורית, לאחסון בתא מטען ברכב או בפינה בבית.
  • אופני אול מאונטיין – סוג מתקדם של אופני הרים. אלו אופני שטח שמתאימים מאוד למנוסים, טובים לרכיבה בעלת מאפיינים טכניים לא פשוטים. מצריכים מיומנות.

שימו לב למידת האופניים

עכשיו, טיפ מאוד חשוב שאסור לזלזל בו הוא מידת האופניים. ככלל, באופני כביש ניתן למצוא טווח יותר רחב של מידות לעומת אופני הרים. ההנחה היא שבכביש, כאשר תנוחת הרכיבה הרבה יותר סטטית, התאמה יותר מדויקת למבנה גוף, גובה ומשקל, תפחית אי נוחות וכאבים.

כמה מילים על מחיר האופניים

בכל קטגוריה של אופניים, תוכלו למצוא המון המון גרסאות, במחירים של מאות שקלים עד אלפים (הרבה אלפים). לכל אחד יש תקציב שנראה לו נכון או "סביר". זה לחלוטין אינדיבידואלי. ככלל, רוכבים מתחילים יכולים להסתפק באופניים פחות יקרים. אם התחביב הופך ליותר משמעותי, אני ממליצה להתקדם בסוג האופניים ובאופן טבעי, כשרוכבים יותר, נכון להשקיע יותר. אופניים בשלדה קלה במיוחד, ביחד עם חוזק מבני, יכולה להגיע לתג מחיר של כמה אלפי שקלים טובים.

צור איתנו קשר עוד היום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *