איך למצוא קבוצת רכיבה מתאימה עבורך?

בספורט מקצועני לרכיבת אופניים, רווחת מאוד קבוצת הרכיבה. קבוצה שכזאת, שיכולה להכיל עשרים רוכבים, חמישים רוכבים או אפילו יותר, מתאימה אך ורק לרוכבים מנוסים בעלי יכולת תחרותית. זו קבוצה שבנויה בראש ובראשונה לתחרויות, קבוצה שחותרת להשיג קצב מהיר ולזכות בפרסים. זו קבוצת רכיבה שבה אין מקום למשחקים ובדרך כלל תנסה לגייס ספונסר אחד לפחות. אבל בשנים האחרונות, החלו מתגבשות הרבה מאוד קבוצות רכיבה שונות, בעלות מאפיינים מגוונים. אם הגעתם לכאן בכדי להבין איך למצוא קבוצת רכיבה, יש לנו המון טיפים שיוכלו לעזור.

איפה מוצאים פרטים לגבי קבוצות רכיבה?

פרטים לגבי התגבשות של קבוצות רכיבה ניתן למצוא בקלות רבה באינטרנט, בפורטלים של רכיבה. אפשר להתעניין בנושא זה גם בחנויות מקצועיות למכירת אופניים וציוד רכיבה. בדרך כלל, אנשי הצוות בחנויות הללו הם חובבי רכיבה אדוקים בעצמם ולפעמים הם גם מארגנים קבוצות. גם אם לא, הם הרבה פעמים מכירים מדריך של קבוצות רכיבה. חוץ מזה, יש ארגונים או עמותות שפועלים בתחום זה. מקור נוסף למציאת קבוצות רכיבה הינם מדריכי רכיבה. מדריכים או מאמני רכיבה מארגנים קבוצות בגדלים שונים, עם מטרות שונות. לפעמים המטרה תהיה תחרותית ולפעמים לא.

סוגי קבוצות רכיבה על אופניים - עפ"י מטרה

מציאת קבוצת רכיבה בתוך כל אותן קבוצות רכיבה רבות שמתנהלות כיום בארץ מצריכה ממך משהו יסודי. קודם כל – הגדרת המטרה. כל מטרה שאתם יכולים להעלות בדמיונכם, תהיו בטוחים שכבר מתארגנת לה קבוצה שכזאת. שימו לב:

  • יש קבוצות רכיבה שנועדו להקנות מיומנות רכיבה בסיסית בשטח.
  • יש קבוצות רכיבה שנועדו לשפר את יכולת הרכיבה הטכנית, עבור רוכבים בעלי ניסיון מסוים.
  • יש קבוצות שבהן המטרה היא ללמוד כיצד לגמוא סינגלים, מסלולי רכיבה, במהירות הרבה יותר גבוהה מכפי שרגילים לה.
  • יש קבוצות רכיבה שנועדו להוות מפגש חברתי חביב, כאשר הרכיבה היא בעיקר מסגרת משותפת. רכיבה בחיק הטבע בקצב קליל, לפעמים עם פעילויות נוספות, על הדרך.
  • יש קבוצות שנועדו להוות סוג של תרפיה חברתית וספורטיבית, למשל לקבוצות של ילדים (או מבוגרים) בעלי לקויות או מוגבלויות.
  • יש קבוצות שמתארגנות לטובת רכישת כביש, בסופי שבוע בעיקר.

מהי רמת המחויבות שלכם? האם תאטו את הקבוצה?

כאשר אתם יודעים מהי המטרה שלכם, לא מספיק לאתר קבוצה שאליה אתם יכולים להצטרף. קבוצה שנועדה לקדם את המטרה המשותפת, שלכם ושל יתר חברי הקבוצה. וודאו מראש מהי רמת המחויבות שנדרשת מכל אחד מהמשתתפים. את רמת המחויבות ניתן לתאר בכמה נקודות חשובות:

  • עלות – קבוצות רכיבה עשויות להתארגן על בסיס וולונטרי וללא עלות. מאידך, יש קבוצות רכיבה שההשתתפות בהן עולה כסף.
  • תדירות – בררו מהי תדירות המפגשים. יש בנמצא קבוצות רכיבה שנפגשות על בסיס שבועי. יש קבוצות שבהן מפגשי הרכיבה נעשים על בסיס חודשי. ככל שמטרת הקבוצה היא לשפר מיומנות או להשיג תוצאות טובות, כך ניתן לצפות לתדירות מפגשים יותר גבוהה.
  • מרחק וקצב – לכל קבוצה מאפיינים שונים של מרחק וקצב. עבור מתחילים, מומלץ להתחיל בקבוצה התואמת את רמתם, בהובלת מדריך מנוסה ובעל ידע. עם הזמן, ניתן לחפש ולהצטרף לקבוצות יותר מקצועיות, המחויבות לשיפור תוצאות, הגדלת מרחק הרכיבה וקצב הרכיבה.

לסיכום, לרשותכם כמה דרכים יעילות למציאת קבוצת רכיבה. למעשה, אתם יכולים בעצמכם לפרסם קריאה לרוכבים, להצטרפות לקבוצת רכיבה שאתם יוזמים. בהתאם למטרה שלכם ובהתאם לרמת המחויבות, תוכלו להשתלב בקבוצת רכיבה מתאימה וליהנות בגדול.

לבירורים אודות הצטרפות לקבוצת רכיבה המתאימה עבורכם - השאירו פרטים