ציוד מומלץ לרכיבת אופניים

 

אני בטוחה שתסכימו איתי, שאופניים טובים מהווים בסיס לרכיבה מוצלחת. יהיו אלה אופני שטח, אופני הרים או אופני כביש, תמיד יש לצאת לדרך באופניים המתאימים למסלול. אבל שיפור חווית הרכיבה, הבטיחות, הנוחות והיערכות למצבים שונים מצריכה גם ציוד לרכיבת אופניים. אספתי בשבילכם רשימה של ציוד מומלץ, לרכיבה.

ציוד להגנה ולבטיחות

אני ממליצה בחום שלא תצאו אף פעם לרכיבה בלי להצטייד בציוד בטיחות. בראש ובראשונה, חשוב שתהיה לכם קסדה תקנית ונוחה. קסדה טובה תלווה אתכם ולא משנה היכן אתם רוכבים, בשטח או על כביש, באופניים חשמליים או בסינגל, בחיק הטבע. חשוב לי להוסיף שבמיוחד עבור אלה שיוצאים לרכיבת שטח, קסדה ממש לא מספיקה. כדאי מאוד שתשתמשו במגנים איכותיים. דאגו לקנות מגני ברכיים ומגנים למרפקים. גם כפפות – ממליצה בחום.

לרוכבים בערב – פנסים וציוד תאורה

תמיד חשוב שתוכלו לראות מה קורה סביבכם, בקלות. צריך להיות ערניים וטוב ליהנות מהנוף. חשוב לי לספר שכמה מחברי הטובים נוהגים לצאת לרכב, עם ציוד צילום. זה בהחלט טוב ויפה לצלם את המסלול, אם מתחשק לכם, אבל לא על זה אני רוצה להמליץ. מה שבאמת מומלץ, במיוחד אם אתם יוצאים לרכב בחשיכה, זה שיהיה לכם ציוד תאורה ופנסים מעולים. הדבר האחרון שאתם צריכים זה להימצא בשטח בלי שאתם יכולים לראות דבר. הדבר הנוסף שאתם לא רוצים הוא לנסוע בכביש, כאשר הנהגים מתקשים לראות אתכם ממרחק סביר. חוץ מזה, תאורה תאפשר לכם להתגבר על תקלות, אם יש פנצ’ר למשל או אם השרשרת יצאה ממקומה.

כלים וציוד תיקון

תקלה באמצע הרכיבה, זה ממש לא נעים. כלים וציוד תיקון לאופניים, זה דרוש אפילו למי שיוצא לדווש בפארק שמתחת לבית. זה אפילו נחוץ עוד יותר, ככל שהרכיבה ארוכה יותר ובוודאי שגם ברכיבת שטח. גם אופני ההרים הטובים ביותר לא חסינים בפני תקלות או קלקולים. ולפי חוק מרפי, התקלות תמיד תופסות את אלה שלא מתכוננים ולא נערכים. יש כל מיני סוגים של כלים שתוכלו לשאת אתכם, למקרה הצורך. למשל, מפתחות לברגים, לחיזוקים שונים. אני תמיד ממליצה גם על מפתח שפיצים. כדאי גם שיהיה מכשיר לאיזון גלגלים וכמובן ציוד לתיקון תקרים (פנצ’רים). מפתחות אלן, ציוד לתיקון שרשרת. מפתח שוודי, חולצי מסבים, מפתחות כוכב, רינגים – ככל שיהיה לכם יותר מאלה, כך תוכלו להתגבר בעצמכם, בשטח או בדרך, על כל תקלה.

סבלים, והרבה יותר נוח

מניסיון אישי, סבלים לאופניים תמיד מוכיחים את עצמם. זהו ציוד רכיבת אופניים שגם אם הוא לא הכרחי, הוא מאוד מקל על החיים. אפשר להיעזר בהם לנשיאה נוחה של ציוד ופריטים שונים. יש בנמצא סבלים אחוריים ויש גם סבלים קדמיים. כדאי להתרשם לפני הקניה מכל מיני סוגים ולבחור מה שהכי יתאים לצרכים שלכם. כמובן, בהתאם לאופי הרכיבה שלכם – שטח, כביש, טיולים ארוכים וכדומה.

שלא תתייבשו בדרך

מכירים את זה שרכיבה גורמת לכם להזיע? אם עדיין לא, תאמינו לי שזה חלק מהכיף. אבל רכיבה מאומצת, בעיר או בשטח, גורמת לאיבוד נוזלים. בטיולי רכיבה ארוכים, אני תמיד לוקחת משהו לאכול אבל מה שעוד יותר חשוב – זה מים. לצורך כך, חשוב שיהיה לכם בקבוק מים וכן מתקן לבקבוק שמחברים לאופניים. וגם אם זה לא נחשב ממש ציוד לרכיבת אופניים, אני ממליצה להביא אתכם תמיד גם קרם הגנה. בתוך התיק או בסבל, ואתם מסודרים.

צור איתנו קשר עוד היום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *